Zelenjava, bogata z beljakovinami

Beljakovine oziroma proteini so eno glavnih hranil, večina pa nas ve, da jih v svoje telo najlaže vnesemo s hrano živalskega izvora, torej z  mesom, jajci in mlekom ter mlečnimi izdelki. Pa ste vedeli, da so tudi živila rastlinskega izbora lahko vir beljakovin? Če niste vegan, se s tem verjetno doslej niste ukvarjali, je pa vsekakor dobro vedeti, da imate tudi, kar se tiče beljakovin, na voljo alternativo. V telo jih lahko vnesete brez uživanja hrane živalskega izvora, kar pride pogosto prav. Saj veste, včasih vam zrezek ni na voljo, lahko pa imate pri sebi vrečico kikirikijev, ki vašim mišicam zagotovijo obilo beljakovin.

Kje vse najdemo beljakovine?

V trgovinah z zdravo, športno ali vegansko prehrano boste na policah opazili prehranske dodatke oziroma proteine v prahu, ki  so narejeni izključno iz rastlinskih virov – in ti nam hitro povedo, kaj vse je lahko vir beljakovin. Veganski proteini v prahu so bili nekoč narejeni zgolj iz soje, ker pa je ta postala nekoliko problematično živilo, saj je veliko soje gensko spremenjene, se veganske proteine običajno pridobiva iz riža, graha, fižola, konoplje, buče, mandljev in še marsičesa drugega, kar vas bo presenetilo. Res je – vsa ta »zelenjava« oziroma stročnice, oreščki, semena in druge rastline so bogate s proteini.

Najboljša »zelenjava« z beljakovinami

Bi radi zaužili beljakovine v naravni obliki? Potem uživajte sojine, grahove in lečine kalčke, ki imajo na 100 gramov v povprečju 13 gramov beljakovin. Tudi različne sorte fižola so visoko, saj se lahko povzpnejo do skoraj 7 gramov na 100 g živila, grah pa doseže 5,5 grama. Proteine imajo tudi ohrovt, brokoli, šampinjoni, sladki grah (v stroku), sladka koruza, artičoke, špinača, peteršilj …

Brokoli

Poleg zelenjave velja uživati tudi z beljakovinami še bolj bogate oreščke in semena. Bučna semena imajo v 100 gramih kar 30 gramov beljakovin, pražen kikiriki 25 g, pistacije ter mandlji 21 g, sončnična semena 19 g, sezam 17 g, laneno seme 18 g, chia semena 16 g, indijski oreščki, orehi in lešniki pa 15 g.

Je veganska dieta lahko zdrava dieta?

Marsikdo, ki se ne zaveda, da se beljakovine ne nahajajo zgolj v hrani živalskega izvora, je do veganske prehrane precej skeptičen. Res je, lahko bi bila nezdrava, če se z njo ne bi zaužilo dovolj proteinov, do česar pride običajno zato, ker vegani ne uživajo dovolj raznolike prehrane oziroma ne pazijo, da je na jedilniku dovolj živil, ki so bogata z beljakovinami.

Osveščenost glede tega je na srečo čedalje večja in tudi vegani so lahko zdravi. Pa ne le zdravi. Nobene potrebe ni, da se sprijaznijo na primer z manjšo mišično maso s tem, da se njihovo telo ni sposobno intenzivno ukvarjati s športom. To nenazadnje dokazujejo mnogi vrhunski športniki, za katere je znano, da so vegani, pa kljub temu (in malo tudi prav zaradi tega) dosegajo izjemne rezultate.

Delite prispevek tudi z drugimi...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Komentiranje onemogočeno.